Uzmanlık Konuları - Hijyen 2

Daha fazla tüketici şeffaflığı

Ar. Ad. kapsamlı bir mutfak denetimi sunar

Ağustos ayında Federal Kabine, hijyen ihlalleri durumunda internet yayınlarının yasallığına ilişkin bir yasa tasarısını kabul etti. Yasa Nisan 2019’da yürürlüğe girdi. Bu durumda kurallara uymamanın bedeli çok ağır olacak. Ar. Ad.  Consulting, geleceğe daha iyi hazırlanabilmek için gıda denetimlerinden önce gerçekleştirilen ve güçlü ve zayıf yönleri ortaya koyan hijyen denetimleri sunmaktadır. Bu hijyen denetimleri, gerektiğinde diğer alanları da kapsayacak şekilde genişletilebilir. Nisan 2019’dan itibaren hijyen ihlalleri en az 350 avro para cezasıyla birlikte internette yayınlandı. Küçük suçlar değil, daha büyük çaplı olaylar kamuoyuna duyurulacak. Sorumluların gıda kontrol şartnamelerini uygulamaması halinde para cezaları artırılacaktır.

Önlemlerinizi alın: Bir mutfak denetimi, kendi gıda güvenliği ve hijyeninizin içeriğiyle ilgilenmek için iyi bir yoldur. Ar. Ad., sadece iyi konseptler değil, aynı zamanda doğru uygulama da belirleyici olduğundan, pratikle ilgili denetimler sunmaktadır.

Hijyen büyük önem taşıyor: Yeni bir yasa 2019 baharında yürürlüğe girdi

Denetimin içerikleri nelerdir?

Hijyen ihlallerinin yayınlanması çoğunlukla bir tehdit olarak algılanmakta, kontrolün getirilmesinden kaynaklanan bir fırsat olarak görülmemektedir. Örneğin, birçok işletme halihazırda çok iyi bir operasyonel hijyene sahiptir, ancak bu durum müşterilerden gizlenmektedir.

Bu nedenle tüketici şeffaflığı çok olumlu olabilir. İşletmenizin nerede durduğunu gösterin ve pratik özellikleri bir denetimde kontrol ettirin.

Ar. Ad. mutfak denetiminde pratik olarak ele alınan yeni alanlar şunlardır:

  • İş güvenliği – çalışanlar kazalardan ne kadar iyi korunuyor?
  • Alerjen yönetimi – alerjisi olanlar uygun şekilde bilgilendiriliyor mu?
  • Gıda uygunluğu – yasal gerekliliklere uyuluyor mu?
  • Sürdürülebilirlik – işletme kaynakları ne kadar iyi kullanıyor?
  • Hijyen – tüm sonuçlarıyla birlikte enfeksiyon salgınları önleniyor mu?
  • Kârlılık – işletme verimli çalışıyor mu?
  • Gelecek – işletme gelecek için ne kadar donanımlı?
Kurallara uyanların korkacak bir şeyi yok
Denetimin amaçları nelerdir?
Gönüllü olarak bir denetim yaptırın, o zaman güvenli taraftasınız

Prensip olarak, gönüllülük esasına dayalı bir dış denetim yaptırmak faydalıdır. Şirket olumlu bir sonucu kendi tanıtımı için kullanmalıdır.

Nihayetinde, iyi yönetilen işletmelerin daha fazla şeffaflıktan korkmasına gerek yoktur. Çevrimiçi derecelendirmeler ve sosyal medya platformları çağında, işletmelerin şeffaflığı zaten giderek daha yaygın hale gelecektir. Asıl soru, tüketicinin mi bunun sorumluluğunu üstleneceği yoksa işletmenin mi her şeyi kontrol edeceğidir – ikincisi kesinlikle daha iyi bir seçimdir.

Ayrıca Okuyunuz;
AB onayı
Hijyen kilitleri
Gıda hijyenine odaklanın
Numuneleri rezerve edin